Melodifestivalen

publicerat i
När någon frågat mig om jag har tittat på Melodifestivalen har jag sagt; nej det gillar jag inte att se på, för det har jag inte gjort för att vara ärlig! Och jag går runt och tänker på Melodifestivalen och typiska mellolåtar som Lena ph sjungit. Eller vad heter hon som älskar gud! Kommer inte på hennes namn. Hur som, jag tänker på schlager och för att gilla schlager så måste man verkligen vara på humör för det. Eller vem ljuger jag för. Jag gillar inte det alls! Så hur som, igår tänkte jag eftersom det var final så skulle väl inte jag missa det. Och wow, hade jag glömt att Loreen var med, med låten euphoria  och att Måns vann med en modern låt. Det var som att jag hade glömt det och gick tillbaka 10 år i tiden. Det är ju knappt någon schlager kvar på Melodifestivalen. Det var ju moderna låtar. Och det var riktigt kul att lyssna! Och Frans som blev Vinnaren platsar ju mer i dagens musik flöde på Spotify än som en tävlande i Melodifestivalen. Så lite kul med så många bra låtar men nu blev jag bara förvirrad. Gillar jag Melodifestivalen eller inte? Hm... Får klura på den. Haha! 

Kommentera inlägget här :